fbpx Skip to main content
Pers

Brouwerij en LiQ brengen Kasteel Rouge ijs op de markt

By 13/04/2021april 6th, 2022No Comments

Kasteel Rouge ijs: klinkt als muziek in de oren, niet? Dat dacht ook LiQ, een Belgische start-up uit Harelbeke die zich specialiseert in het produceren van liquor infused ice cream. Tijd om te proeven!

“Het allerbeste ijsje in België waarin het allerbeste bier is verwerkt”, zo omschrijft Jorgo Struyve, oprichter van LiQ, de Vanilla Cherry Kasteel Rouge.

Een lovende omschrijving die meteen smaakt naar meer! De Vanilla Cherry Kasteel Rouge is een frivole mix geworden van vanille-ijs met een shhhtje Kasteel Rouge en een zomerse swirl van kers met stukjes witte Belgische chocolade voor een extra crunch. Komt het water je ook al in de mond?

Joint branding

Het is de eerste keer dat onze familiebrouwerij uit Izegem meestapt in een joint branding. “Iedereen weet dat onze brouwerij geen uitdaging uit de weg gaat en we waren dan ook enthousiast om de handen in elkaar te slaan met LiQ. We delen hun trots dat onze samenwerking heeft geleid tot een product dat een première betekent in het dessertlandschap”, vertelt onze CEO Xavier Vanhonsebrouck.

Een première is het zeker, want Kasteel Rouge is het eerste Belgische speciaalbier dat wordt gebruikt in een ijsdessert. LiQ bevestigt ook dat dit Kasteelbier het enige bier is dat opgenomen zal worden in het assortiment. Naast het Kasteel Rouge ijs brengt LiQ ook ijssmaken op basis van amaretto, bourbon, prosecco en whisky op de markt.

“Onze Kasteel Rouge is al langer een paradepaardje van onze brouwerij en wint nog steeds aan populariteit. Het feit dat de fans hun favoriete biertje ook als dessert kunnen degusteren, maakt ons bijzonder blij. We verbinden dan ook graag onze naam aan dit initiatief”, geeft onze CEO nog mee.

De kers op de taart is het gevolg van een unieke samenwerking met Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck. Die heeft geleid tot het eerste Belgische ijsje dat bier bevat.

Eco-friendly

Eén van de doorslaggevende argumenten om met LiQ in zee te gaan, was het duurzame verhaal van de ijsproducent. Respect voor de planeet en voor producten van eigen bodem zit in het DNA van deze Belgische start-up.

“We willen mensen laten genieten van een heerlijk tussendoortje zonder de planeet te schaden. De cup-verpakkingen zijn daarom volledig gemaakt van biologische materialen”, legt Jorgo Struyve van LiQ uit.

Ook onze brouwerij maakt bewuste keuzes omtrent de verpakkingen voor de speciaalbieren. In 2019 zetten we reeds een belangrijke stap richting een duurzame toekomst met de lancering van onze inhouse blikkenlijn.

Kers op de taart

LiQ werd in april 2018 opgericht door Jorgo Struyve en Nicolas Destoop. In 2020 lanceerden de twee ondernemers een crowdfunding om de brand awareness rond LiQ verder uit te brouwen. Oorspronkelijk was het de bedoeling om met het geld vier opgewaardeerde smaken te lanceren. Daar kwam uiteindelijk nog een vijfde smaak bij.

“De kers op de taart – en dat mag je zowel letterlijk als figuurlijk interpreteren – is het gevolg van deze unieke samenwerking met Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck. Die heeft geleid tot het eerste Belgische ijsje dat bier bevat”, besluit Jorgo Struyve.

Het gloednieuwe LiQ ijs is sinds april 2021 verkrijgbaar in de supermarkten van Colruyt, Delhaize en Spar, en in de Bierboetiek in Izegem. Binnenkort is dit heerlijke ijsdessert ook te bestellen via de webshop van LiQ en verkrijgbaar bij de drankenhandels van Prik & Tik.