NIEUW: Kasteel Rouge 0,0%

By 28/03/2024maart 30th, 2024No Comments

Alcoholvrije bieren zitten in de lift en binnenkort krijgen ze het gezelschap van Kasteel Rouge 0,0%, het eerste alcoholvrije speciaalbier van Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck uit Izegem.

Innoveren zit diepgeworteld in het DNA van de familiebrouwerij uit Izegem. Het was dan ook een kwestie van tijd vooraleer eigenaar Xavier Vanhonsebrouck het alcoholvrije pad zou betreden. Al was het volgens hem geen eenvoudige opgave. “De plannen voor een Kasteel Rouge 0,0% lagen al een tijdje op tafel. Ik had echter een duidelijke voorwaarde: de brouwketel zou enkel gevuld worden met een volledig alcoholvrij receptuur die niet inboet op de kwaliteit van ons biermerk Kasteel.”

Zo gezegd, zo gebrouwen. “Dankzij de intensieve inspanningen van ons ganse team lanceren we deze lente met trots de Kasteel Rouge 0,0%. Een primeur voor het Belgische bierlandschap, maar ook voor onze eigen brouwerij. Het is namelijk het eerste alcoholvrije speciaalbier binnen ons assortiment”, licht Xavier toe.

Original Rouge, zero alcohol

Michiel Clyncke, die sinds begin dit jaar aan Xaviers zijde staat als co-CEO, pikt in. “Het marktaandeel van alcoholvrije bieren groeit. De wetgeving creëert extra bewustwording rond alcoholgebruik en ook de consument zelf gaat steeds bewuster om met alcohol. Met Kasteel Rouge 0,0% verrijken we het alcoholvrije winkelschap met een kwalitatief speciaalbier, een nieuwe en vooral erg smaakvolle bierervaring voor de consument.”

De link met de originele Kasteel Rouge is onmiskenbaar: een robijnrood speciaalbier met een rijke schuimkraag en een herkenbaar smaakpalet. “Althans voor wie Kasteel Rouge kent”, aldus Xavier. “Deze alcoholvrije variant is niet alleen bedoeld voor de fans, maar voor iedereen die wil genieten  van een verfrissend speciaalbier zonder alcohol en boordevol smaak.”

Aan gelegenheden om van een alcoholvrije Kasteel Rouge te genieten, is er alvast geen gebrek. “Aanstaande mama’s die hun zwangerschap nog even geheim willen houden, de chauffeur die zijn vrienden na een avondje uit veilig thuisbrengt of de student die tijdens het studeren alcohol weert. Het ideale bob- en blokbiertje”, lacht Xavier.

We blijven investeren in onze biermerken om de consument de beste bierervaring te bieden, met of zonder alcohol, maar altijd boordevol smaak.

Capaciteitsuitbreiding

Mid vorig jaar lanceerde de familiebrouwerij uit Izegem nog Kasteel Rubus Framboise, een sterk fruitbier gebrouwen met echte frambozen. “Een schot in de roos”, aldus Xavier. “Bij de lancering konden de retailers de vraag amper bijhouden. Mede dankzij het succes van Kasteel Rubus Framboise hebben we onze capaciteit verder uitgebreid. Op 21 maart hebben we 4 nieuwe biertanks geplaatst, samen goed voor een capaciteitsuitbreiding van 10%”, vult Michiel aan.

De dorst naar het creëren van nieuwe bierbelevingen is voorlopig niet gelest. “Met Kasteel Rubus Framboise hebben we onze autoriteit binnen het segment van de sterke fruitbieren bevestigd. Die autoriteit zetten we nu extra kracht bij met de lancering van het eerste alcoholvrije rougebier. We blijven investeren in onze biermerken om de consument de beste bierervaring te bieden, met of zonder alcohol, maar altijd boordevol smaak”, klinkt het unaniem.

Kasteel Rouge 0,0% wordt deze lente gelanceerd in de markt. Wie eerder wil proeven, brengt een bezoekje aan de brouwerij in Izegem. Daar is Kasteel Rouge 0,0% reeds beschikbaar in Michelles Pub & Brasserie en de Bierboetiek. Beide zijn apart te bezoeken of te combineren met een brouwerijbezoek.