Krant en tijdschriftenPers

Nieuw Kasteelbier serveert het hele jaar door zomer

By 22/05/2023juli 4th, 2023No Comments

De seizoenen zijn niet meer wat ze zijn geweest. Daarom kiest Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck resoluut voor de zomer. Met Kasteel Rubus Framboise (7%) introduceert de familiebrouwerij uit Izegem een gloednieuwe smaaksensatie op basis van echte frambozen.

Het bier van de eeuwige zomer, zo omschrijft CEO Xavier Vanhonsebrouck zijn nieuwste innovatie. “Net zoals veel mensen voel ik me op mijn best in de zomer. De zon schijnt, het kwik stijgt en je energiepeil krijgt een boost. Daarom wou ik een bier brouwen dat smaakt naar zomer.”

De zomerse smaakmaker vonden Xavier en zijn brouwteam bij het geslacht Rubus waartoe de framboos behoort. “De framboos is voor velen het meest geliefde rood fruit. Daarnaast groeit de framboos het best op een zonovergoten plek, een zonneklopper pur sang dus.”

Echte frambozen

Door het gebruik van echte frambozen is Kasteel Rubus Framboise een prachtig bier geworden met een fijn parelende lichtroze schuimkraag. Tijdens het uitschenken lijkt het alsof je staart naar een idyllische zonsopgang. De geur neemt je dan ook meteen mee naar de zomer. In de neus valt een licht moutige ondertoon op, terwijl de rijpe frambozen alle zintuigen prikkelen.

Ook qua smaak schreeuwt Kasteel Rubus Framboise zomer. Het smaakpalet is perfect gebalanceerd tussen de zoete rijpe vruchten en de licht bittere ondertonen. Tot slot geniet je van een fruitige droge afdronk die het bier makkelijk drinkbaar maakt.

Next big thing

Dat de zomerse frambozensmaak scoort, is al bewezen. Begin februari trok het salesteam naar de Horecabeurs in Bredene. Naast de gevestigde Kasteelbieren tapte het team er de nieuwe Kasteel Rubus Framboise. En die vaten waren snel leeg, weet Xavier te vertellen.

“De reacties overtroffen onze stoutste verwachtingen. Daarom organiseren we binnenkort verschillende lanceringsevents voor de horeca en drankenhandelaars in België. We willen onze klanten helemaal onderdompelen in de zomerse vibes van onze Kasteel Rubus Framboise. Ook onze buurlanden staan te popelen om er de next big thing van te maken.”

Zowel in België, Nederland als Frankrijk staan de retail en horeca te popelen om van onze Kasteel Rubus Framboise de next big thing te maken.

Blijven innoveren

Met Kasteel Rubus Framboise bevestigt Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck zijn autoriteit in het segment van de sterke fruitbieren. “Kasteel Rouge werd bij de lancering in 2007 op hoongelach onthaald. Vandaag proberen andere brouwers de originele rougesmaak te evenaren, terwijl wij zijn blijven innoveren”, aldus Xavier.

De geloofwaardigheid die de brouwer wist op te bouwen met Kasteel Rouge, zet hij nu in om de consument een gloednieuwe smaakervaring te bieden. “Innoveren zit diepgeworteld in het DNA van onze brouwerij. Wij zijn nooit klaar met brouwen en deinzen niet terug om iets ongezien op de markt te brengen. Zo houden we het bierlandschap levendig en bieden we de consument de beste bierervaring.”

Vandaag is de brouwketel in Izegem gevuld met frambozen, benieuwd welke brouwsels de toekomst brengt.